onsdag den 24. juni 2009

Marketing in the cloud

"Tænk smart ikke dyrt". Dette er en nødvendighed i den økonomi som
vi befinder os i nu - dette er den kortest mulige version af det netop
afsluttede seminar afholdt af R/GA og hardwareproducenten HP. Ved at
udnytte det sociale element på den digitale platform til fulde har HP
skabt et univers hvor brugere hjælper hinanden med eventuelle
problemstillinger ved producentens hardware. Dette betyder at HP i høj
grad har overlade customerservice til brugerne selv. Herved opnår HP
ikke kun en sænkning i udgifter men ydermere en mærkbar stigning i
det opfattede serviceniveau. Ergo benyttes den sociale digitale
platform til at skabe en forum hvor termen "mange til mange" udnyttes
til fulde. Dette et ikke kun smart men endnu vigtigere en nødvendighed
i den økonomi vi befinder os i nu.

Af anden yderst bemærkelsesværdig kommunikation kan Nike+ the human
race absolut nævnes da det sociale element kommer til udtryk i
følelsen af at være en del af mange der sammen laver noget
ekstraordinært. Nike+ brugte den allerede udbredte platform til at
tilbyde således en "service". Fokus var således ikke på medebudget
men på content. Dette er vejen frem i er noget trængt marked

Esben
Sendt fra min iPhone

Marketing in the cloud

Sendt fra min iPhone

Battle of the sexes in cyberspace

BBDO has pointed out the differences between the different sexes use
of the internet. Male's focus on the primary objective - getting the
job done, while women see the Internet as a new magazine used to get
inspired of trying out new things. This notion is of the ad most
importance when you communicate online. Target your communication and
direct both creative and media
We expireence a growth of women over 55 on facebook- which stresses
the notion that the primary use of the Internet for women is social
oriented while male is more focussen in solving a problem or finding a
solution.


Sendt fra min iPhone

tirsdag den 23. juni 2009

The microsoft thought on advertising 2009

The microsoft thought on advertising 2009 cannes is basically the
notion on the three screen communication. Thus a somewhat narrow
thought in regards to integrated communication. Not to shout it too
loud as a digital individual - but there is more to media than the
pure digital approach. Basically the three screen notion in
communication on the digital platforms - pc, mobile and xbox.
Of cause the future is digital - but i must stress that digital, as
well as non digital innovation, must have the consumer as the sole
focus. The digital innovation must add value to the consumer - making
life easier.
So the three screen notion must add value to the consumer
Sendt fra min iPhone

The biggest paradox in the digital world

We focus on environmental awareness

mandag den 22. juni 2009

Cannes Lions 2009

Kære læser

Du vil her på bloggen kunne følge Cannes Lions 2009 - der vil dagligt blive udgivet posts fra diverse indlæg og paneldiskussioner, samt en sammenfatning når showet er vel overstået og de sidste performere har forladt scenen.

Esben