onsdag den 24. juni 2009

Marketing in the cloud

"Tænk smart ikke dyrt". Dette er en nødvendighed i den økonomi som
vi befinder os i nu - dette er den kortest mulige version af det netop
afsluttede seminar afholdt af R/GA og hardwareproducenten HP. Ved at
udnytte det sociale element på den digitale platform til fulde har HP
skabt et univers hvor brugere hjælper hinanden med eventuelle
problemstillinger ved producentens hardware. Dette betyder at HP i høj
grad har overlade customerservice til brugerne selv. Herved opnår HP
ikke kun en sænkning i udgifter men ydermere en mærkbar stigning i
det opfattede serviceniveau. Ergo benyttes den sociale digitale
platform til at skabe en forum hvor termen "mange til mange" udnyttes
til fulde. Dette et ikke kun smart men endnu vigtigere en nødvendighed
i den økonomi vi befinder os i nu.

Af anden yderst bemærkelsesværdig kommunikation kan Nike+ the human
race absolut nævnes da det sociale element kommer til udtryk i
følelsen af at være en del af mange der sammen laver noget
ekstraordinært. Nike+ brugte den allerede udbredte platform til at
tilbyde således en "service". Fokus var således ikke på medebudget
men på content. Dette er vejen frem i er noget trængt marked

Esben
Sendt fra min iPhone

Ingen kommentarer: